2011. március 5., szombat

Illat-tartók


Leírás: (Az eredeti eszköz olcsóbban kivitelezhető változata.) 1 Euros boltban kapható (75 Ft/db), rugós tetejű sótartókba, illataromába áztatott vattát tettem. (Már fél éve kész a játék, de még mindig ugyanolyan jó az illata.:-)) Ezekhez készítettem képkártyákat. A kisgyereknek az illathoz kell párosítani a képeket. Ellenőrzés: a képek és tartók alján azonos színű pötty segítségével.
A játék elsősorban az illatok érzékelését és azonosítását fejleszti, de közben megtaníthatjuk az ismeretlen anyagok megszagolásának szabályát is. (Nem hajolunk, szippantunk bele közvetlenül, hanem csak orrunkhoz közelebb (10-15 cm távolságban) tartva magunk felé legyezzük az illatot.)

4 megjegyzés:

:) Csilla :) írta...

@Réka, örülök, hogy szóltál, hogy ugyan találjak már Rád, mert nem bántam meg! Hát még ha már tényleg tekintélyes mennyiségű játék gyűlik már itt fel!

Nagyon örülnék ha még elárasztanál az ötleteiddel, különösen a házilag megvalósítható verziókkal. Nekem elindult a vezérhangya, majd lehet, hogy még kereslek együttműködésileg! :)))

Egy javaslatot ha tehetnék, légyszi vedd ezt építő kritikának: látom, a Montessori-pedagógia alapelveit is kitetted a blogodba, és ott is szerepelnek az érzékeny periódusok ideje szerinti felosztás. Ha abból indulsz ki, hogy nem csak képzett pedagógusok, hanem pedagógilailag képzetlen, vagy félművelt laikus (mint pl. én is), de jó szándékú, tenni akaró szülők is felkeresik a blogodat (én azon leszek, hogy minél többen legyenek ilyenek :) ), akkor légyszi írd le, vagy legalább címkézd meg az egyes játékaidat, hogy milyen életkorban ajánlott. (Az, hogy milyen készségeket fejleszt, az kb. megvan.)

Köszi, és sok sikert - én szép jövőt látok magam előtt a blogodnak... :)))

Üdv:

:) Cs. :)

illesreka írta...

Kedves Csilla! Nagyon örülök, hogy jöttél!:-))) És köszönöm szépen az építő kritikát! Teljesen igazad van! Próbálok életkort írni, csak nem szeretném, ha nagyon kategorikusnak tekintené, aki ellátogat ide, mert sok játék - bár kisebbeknek készült - nagyon jó játék lehet nagyobbaknak is, és ugyanez fordítva is igaz. A következőkben próbálom azért valahogyan behatárolni!:-)

Marianna írta...

Kedves Réka!
Egy másik blogról találtam ide, de én sem bántam meg! Köszönöm a sok-sok hasznos dolgot!
Óvodapedagógusként minden érdekel amivel fejleszthetem a gyerekeket. Igaz,Waldorf oviban voltam gyakorlaton, ám a Montessori-módszerről is írtam dolgozatot a fősulin, és nagyon szeretem az életéről szóló film, pedig az egyik nagy kedvenc. Sokszor láttam már, de mindig tanulok belőle!

illesreka írta...

Kedves Mariann! Örülök, hogy itt vagy, és hogy tetszik az oldal! A film nekem is egyik kedvencem lett. Az az igazság, hogy szigorúan véve nem is minden fejlesztő eszköz Montessori eszköz itt a blogban sem. Nem zárkózom el a Waldorf-pedagógia módszereitől, eszközeitől, sőt!:-)